سرطان سينه و درد کتف
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

 سرطان سينه و درد کتف

 

%D8%B3%D8%B1%D8%B7%D8%A7%D9%86_%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%87_%D9%88_%D8%AF%D8%B1%D8%AF_%DA%A9%D8%AA%D9%81.jpg?

 

سرطان سينه شايع ترين سرطان در بين بانوان کشورمان است. با اين حال به لطف پيشرفت هاي علم پزشکي و ارتقاء روش هاي درماني بسياري از افراد از اين سرطان جان سالم به در مي برند. درد کتف در افراد تحت درمان سرطان سينه يکي از علائم رايج است که نبايد ناديده گرفته شود. تشخيص به موقع و انجام راهکارهاي درماني مؤثر مي تواند تا حد زيادي از بروز عوارض جدي در بلند مدت پيشگيري کند.

بسياري از افرادي که تحت شيمي درماني يا جراحي براي درمان سرطان سينه قرار گرفته اند ، با درد در قسمت شانه و کتف خود به خصوص در زمان کشيدن دست ها به پشت سر مواجه شده اند. مشکل از کجاست؟

مشکلات و دردهاي ناحيه کتف پس از درمان سرطان سينه  بسيار شايع هستند. حدود هفتاد درصد از بيماران سرطان سينه ممکن است با اين مشکل مواجه شوند و توانايي آن ها در حرکت دادن شانه و دست هايشان محدود شود. دو علت اصلي براي درد شانه در بيماران سرطان سينه وجود دارد که عبارتند از:

-        التهاب مفاصل : کساني که تحت عمل هاي جراحي ماستکتومي يا لامپکتومي سينه و ساير درمان ها مانند پرتو درماني قرار مي گيرند دچار التهاب ماهيچه ها و مفاصل ناحيه کتف و زير بغل مي شوند. التهاب عضلات به خصوص در هفته هاي اول پس از جراحي سبب ايجاد درد در مفاصل و ماهيچه هاي ناحيه کتف مي شود. 

-        کتف يخ زده (Frozen Shoulder) : حرکت ندادن دست ها و کتف و بي تحرکي براي طي دوران نقاهت پس از جراحي سرطان سينه مي تواند سبب ضعيف شدن ماهيچه هاي کتف و خشکي آن ها و در نتيجه احساس درد شود.

براي رفع مشکل درد کتف در بيماران سرطان سينه چه مي توان کرد؟

 

%D8%B1%D9%81%D8%B9_%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84_%D8%AF%D8%B1%D8%AF_%DA%A9%D8%AA%D9%81_%D8%AF%D8%B1_%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%B3%D8%B1%D8%B7%D8%A7%D9%86_%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%87.jpg?

درد کتف در بيماران کاملاً قابل درمان است و در بسياري از موارد با استفاده از داروهاي مسکن ضد التهاب و مراجعه به فيزيوتراپي برطرف مي شود. پيش از اقدامات درماني، متخصص فيزيوتراپي ممکن است براي بررسي دقيق ماهيچه ها و مفاصل ناحيه دست و شانه ، از شما بخواهد آزمايش سي تي اسکن يا ام آر آي انجام دهيد. به محض اينکه تشخيص توسط فيزيوتراپيست قطعي شد، حرکات اصلاحي به منظور بازگرداندن ماهيچه ها و تاندون هاي شانه به حالت اوليه آغاز مي شود. پيشنهاد ما اين است که با مشورت با جراح پستان خود ، به فيزيوتراپيستي مراجعه کنيد که تجربه کار با بيماران سرطان پستان را داشته باشد.

در صورتي که مشکل درد شانه با مراجعه به فيزيوتراپيست برطرف نشد، پزشکان معمولاً از تزريق کورتون براي کاهش التهاب مفاصل استفاده مي کنند. به ياد داشته باشيد انتخاب يک تيم درماني مناسب مي تواند تا حد زيادي از عوارض مختلف درمان سرطان پستان مانند درد شانه کم کند.  دکتر موسي زاده با سال ها تجربه در انجام انواع جراحي هاي سرطان پستان آماده ارائه هرگونه مشاوره به شما در خصوص روش هاي درمان سرطان سينه و عوارض هر يک مي باشند.

سبک زندگی افراد دارای سرطان پستان

 سبک زندگی افراد دارای سرطان پستان ، بیماری سرطان پستان اگرچه به عنوان یک بیماری خطرناک بر سر زبان‌هاست، اما اگر بیماران سبک زندگی خود را با این بیماری تطابق دهند، میتوانند زندگی طبیعی داشته باشند . بیماران زیادی هستند که با وجود ابتلا به سرطان سینه، به روال عادی زندگی خود برگشته‌اند. هرچند ممکن است در برخی از فعالیت‌ها دچار محدودیت شوند و یا مجبور به رعایت رژیم غذایی خاصی باشند، اما در نهایت به بهبود وضعیت جسمانی آن‌ها کمک زیادی می‌کند و قادرند به زندگی برگردند.

 

 منبع

https://www.rickysinghmd.com/breast-cancer-awareness-shoulder-pain/





:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: